יום שלישי, 10 במאי 2011

מעבד תמלילים חינמי - AbiWord

איך תיראה תוכנה הוורד של מיקרוסופט אם נוריד ממנה את כל הכפתורים, המאפיינים והגימיקים בהם אף אחד אף פעם לא משתמש, ונזרוק החוצה את כל אותם תפריטים מרגיזים שעושים את דרכם בכוח למסך במהדורת אופיס 2007?

גרסה מצומצמת כזו תזכיר לרבים מהמשתמשים הוותיקים מהדורות ישנות, מהירות ופשוטות של וורד משנים עברו. במקום לשקוע בגעגועים לאותם ימים מאושרים, אתם יכולים להוריד עותק חינמי של AbiWord, מעבד תמלילים מבוסס קוד פתוח של Gnu, הנראה ומתנהג בדיוק כמו מיקרוסופט וורד בשיאו.

ללא קשר לשאלה האם המפתחים האלמוניים של AbiWord התכוונו לשחזר גרסה ישנה וטובה יותר של מעבד תמלילים, זה בדיוק מה שהם עשו. ובמקרה הוא גם תומך בפורמטים ישנים יותר של מסמכי וורד ותוכנות עיבוד תמלילים אחרות (אך לא בפורמט ה-docx של וורד 2007).

הממשק של AbiWord נקי ולא מבולגן. במסגרת של שני תפריטים בלבד הצליחו מפתחי התוכנה לכלול 99% מהמשימות להן כל אדם ממוצע זקוק כשהוא עובד עם מעבד תמלילים, כולל שינויי פורמט, סגנונות, סידור על פני הדף, בדיקת איות, והדפסה, זאת לצד דברים כגון סימולים מיוחדים, הערות שוליים, מיזוג דוא"ל, והכנסה של אלמנטים גרפיים. אם אתם זקוקים לדברים יותר אזוטריים, למשל נוסחות מתמטיות או תרגום משפה לשפה, ניתן להוסיף אותם באמצעות תוספים מיוחדים, חלקם מוכנים כבר לשימוש בעוד אחרים עדיין בשלבי פיתוח.

ואם במקרה אתם צריכים מאפיין מיוחד במינו, ואין לכם מושג בתכנות, אתם תמיד יכולים להציע לאחד מעשרות התוכניתנים המתנדבים במסגרת AbiWord לעשות עבורכם את העבודה תמורת תשלום. תנסו את השיטה הזו פעם עם מיקרוסופט, ונראה לאן תגיעו.

קישור להורדה AbiWord

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה